Jak se to dělá, aby skladba držela pohromadě?
Výběr snadných klavírních kousků je zaměřen instruktivně s cílem seznámit studenty s kompoziční technikou některých malých skladebných útvarů. Samotné názvy Malá taneční suita, Smuteční pochod, Variace, Dvě Invence, Fughetta a Passacaglia naznačují setkání s malou i rozšířenou formou písňovou, s variační prací nebo kontrapunktickými formami, nechybí ani ukázka ronda.
Omezeným rozsahem je nutně dán spíše ukázkový než systematický charakter celého cyklu i jeho název: jde o jakousi namátkovou exkursi do učňovské skladatelské dílny, kde se právě učí malým formám, nebo - přesněji řečeno - kde se na některých běžných typech vnější formální šablony učí skladatelskému řemeslu.
Revidované vydání tohoto již tradičního pedagogického titulu je oproti předchozím dvěma obohaceno o dva dosud nepublikované kusy - Canzona alla Rondo a Salonní polka.
Obsah: autor hudby / textu / skladba
Korte O. F.: Salonní polka
Korte O. F.: Passacaglia
Korte O. F.: Fughetta
Korte O. F.: Dvě invence 1. (H dur) 2. (c moll)
Korte O. F.: Canzona alla Rondo
Korte O. F.: Variace
Korte O. F.: Smuteční pochod
Korte O. F.: Malá taneční suita (Alla Marcia, Alla Forlana, Alla Menuet, Alla Tambourin)