Kniha Jak se stát vůdčí osobností a efektivně se rozhodovat navazuje na bestsellery průkopníka na poli mezilidských vztahů Dalea Carnegieho a pracuje s jeho nesmrtelnými pravidly, tentokrát v oblasti práce s lidmi.
Jedním z hlavních důvodů, proč jsou lidé povyšováni do manažerských nebo vůdčích pozic, je fakt, že byli schopni efektivně zvládat svou práci. Jejich úspěšnost dnes ale závisí především na tom, jak zvládnou přechod od „dělání“ věcí k „vedení“ lidí, tedy jestli dokážou pomoci svým podřízeným, aby ještě lépe zužitkovali své dovednosti a lépe využili pracovní dobu. Efektivní manažeři dnes balancují mezi dvěma polohami: mezi zvládnutím procesů a mezi vedením lidí. Pokud se vám podaří nalézt správnou rovnováhu, pak nejen dosáhnete vysoké produktivity, ale zároveň budete i obklopeni vysoce motivovanými a loajálními lidmi. Tato kniha vám nabízí řadu podnětů a rad, jak toho dosáhnout.
-
Dobrý leader vytváří prostředí, kde se daří spolupráci a kde lidé vědí, že jejich zapojení a nápady jsou vítané.
-
Nešéfujte, ale veďte.
-
Buďte připraveni převzít iniciativu
-
efektivní leader se chová proaktivně, a nikoli reaktivně.
-
Dejte svým lidem příležitost, aby plně využili svého nadání a svých dovedností.
-
Udržujte si entuziasmus, motivujte své lidi tím, že budete neustále oceňovat jejich práci.
-
Vypracujte odpovídající systém odměňování, který druhé pobízí k dosažení cílů.
-
Koučujte a neustále dávejte svým lidem konstruktivní zpětnou vazbu.