Román o tom, jak vznikl nejslavnější obraz z Worpswede, o komplikovaném vztahu umělců a o lásce.
Heinrich Vogeler je na vrcholu tvůrčích sil. V červnu 1905 je mu udělena zlatá medaile za umění a vědu za celoživotní dílo, ale především za obraz Koncert neboli letní večer v Barkenhoff , který dokončil po pěti letech práce. Ten je na veřejnosti oslavován jako mistrovské dílo, ale pro Vogelera je to výsledek trojího ztroskotání: jeho manželství je v krizi, jeho umělecké sebevědomí je jako na houpačce a jedno křehké přátelství je nenávratně v troskách. Rainer Maria Rilke, literární hvězda na nebi worpswedeské umělecké komunity a jeho spřízněná duše Vogeler se odcizili — a obraz to ukazuje: Rilkeho místo mezi ženami, které miluje, zůstává demonstrativně prázdné.
Klaus Modick mistrně vypráví o tom, co oba muže svedlo dohromady a co je rozdělilo, jaký podíl na tom měly ženy, umění, peníze a politika.