Hůůstý! VÝPRODEJ knih za 29 Kč.

Kontrola cenových ujednání ve spotřebitelských smlouvách

Brožovaná bez přebalu lesklá
EAN:9788074007798
Značka: C.H.BECK

Zboží máme skladem. Expedujeme nejpozději druhý pracovní den.

Dostupnost: IHNED odesíláme
590 Kč
590 Kč
Ceny dopravy
Vývoj ceny
Anotace
Informace o sortimentu
recenze
Ceny dopravy
Vývoj ceny
Může soud změnit cenu, za kterou si spotřebitel objednal službu nebo koupil zboží? Může říci, že spotřebitel není povinen za plnění podnikatele nic platit? To jsou otázky, na které se snaží autor odpovědět v této knize. Cílem je přinést základní přehled možností obsahové kontroly cenových ujednání ve spotřebitelských smlouvách a nalézt určité smysluplné hranice takové kontroly. Stěžejní část publikace je věnována problematice výjimky z přezkumu přiměřenosti (zneužívajícího charakteru) podle § 1813 ObčZ. Z přezkumu jsou vyloučena ujednání o předmětu plnění a ceně, jsou-li jasná a srozumitelná. Výklad je proto nutně zasazen do širších souvislostí zkoumání přiměřenosti (zneužívajícího charakteru) ujednání ve smlouvě. Nezbytným byl rozbor jasnosti a srozumitelnosti ujednání, jakož i následků nepřiměřenosti. Snaha o vytvoření vnitřně konzistentního závěru je doprovázena analýzou nesmírně dynamické judikatury SD EU, i rozhodnutí orgánů veřejné moci v ČR. Podstatná část je věnována i komparaci s přístupy v sousedních státech. Skutečnost, zda se použije výjimka z přezkumu přiměřenosti či nikoliv, má však omezený význam. Je nutné zkoumat i další možnosti kontroly cenových ujednání, které v tomto směru právní řád nabízí. Výklad je proto doplněn úvahami o možnosti kontroly cenových ujednání prostřednictvím dobrých mravů, lichvy, neúměrného zkrácení, nekalých obchodních praktik či soutěžní a cenové regulace.
 

EXTRA SLEVA 6 %

i na zlevněné zboží

Dostávejte informace o novinkách
a akcích přímo do vaší schránky.

 
 

Sleva platí na první nákup nad 399 Kč.

 
 
 

Stačí jeden klik ve vaší e-mailové schránce a dveře do světa literatury se vám otevřou dokořán.

 

Potvrzovací e-mail vám mohl zabloudit i do složky Hromadné, Spam nebo Promo akce.