Učebnice Němčina 2 navazuje – jako součást ucelené řady učebnic – na titul Deutsch 1 téže autorky. Vychází z jejích zkušeností s výukou dětí s SPU, ale je vhodná i pro žáky slabší; pro žáky bez poruch učení je vhodná od třetí třídy. Záměrem učebnice je naučit děti komunikovat v cizím jazyce a pochopit základní zákonitosti a funkce cizího jazyka. Tohoto cíle by měli žáci i učitelé dosáhnout nenásilnou a zábavnou formou.
Učivo je rozděleno do 8 tematických celků, které jsou vzájemně propojeny postavami pěti dětí. Každá lekce je ukončena reálie, aby se děti měly možnost blíže seznámit s německy mluvícími zeměmi. Gramatika postupuje po malých krocích. A protože tyto děti potřebují grafickou oporu, je učebnice bohatě ilustrována – barevně i černobíle. Černobílé obrázky si mohou děti vybarvovat podle svých představ, a tak si učebnici dotvářet. Současně si tak upevňují slovní zásobu, která činí asi 200 slov.
Učebnice je zaměřena na komunikativní dovednosti, což podporuje spousta her a komunikativních cvičení. Ale cílem výuky je rovněž čtení a psaní. K tomuto cíli je zaměřeno množství doplňovacích cvičení, doplňování a přiřazování k obrázkům, otázky apod. Učebnice slouží tedy současně jako pracovní sešit a je doplněna stejně jako Deutsch 1 podrobnou metodikou, audionahrávkou na CD a obrázkovým slovníkem na kartičkách.
Na Němčinu 2 navazuje: Deutsch 3. Po 3. dílu děti mohou v 7. třídě pokračovat 2. dílem Wer wie was nebo Heute haben wir Deutsch. Učebnice má schvalovací doložku MŠMT ČR a odporúčanie Ministerstva školstva SR.