Nový plněbarevný pracovní sešit je určen jako hlavní materiál do výuky prvouky, který je vhodné využívat se stávající učebnicí Já a můj svět 3 (pracovní sešity obsahují odkazy na odpovídající strany učebnice).
Objevujeme a poznáváme s Oskarem pro 3. ročník s devíti výhodami:
-
SROZUMITELNÁ ZADÁNÍ: Textová zadání se nadále rozvíjejí přiměřeně nabývaným schopnostem žáků.
-
MYŠLENKOVÉ MAPY: S pomocí úvodní myšlenkové mapy si žáci na začátku každé kapitoly uvědomí, co již znají a co je čeká. Na konci kapitoly se k úvodní myšlenkové mapě vracejí a ujasňují si, co nového se dozvěděli. Žáci jsou postupně vedeni k samostatné tvorbě myšlenkových map.
-
APLIKACE ČTENÍ S POROZUMĚNÍM: Se vstupem do 3. ročníku papoušek Oskar postupně „předává štafetu“ chlapci Hugovi a jeho kamarádům. Dovednosti a znalosti jsou představovány v textech zachycujících reálné situace blízké uvažování třeťáků. Žáci při práci s texty opakovaně uplatňují a postupně rozvíjejí čtenářské dovednosti. Samostatně vyhledávají a vyznačují klíčová slova a podstatné informace, dále s nimi pracují, odpovídají na otázky, tvoří si vlastní názor a diskutují o něm. Zařazována jsou jak cvičení žákům známá z 1. a 2. ročníku, tak pokročilejší cvičení osvědčená v materiálech Jsem čtenář.
-
POUŽÍVÁNÍ SAMOLEPEK: Zábavnou formou lepení samolepek se žáci učí přiřazovat vhodné obrázky k textu, orientovat se v tabulce nebo doplňovat schémata.
-
POKUSY: V rámci MIUč+ je k dispozici sada pokusů: Oskarovy pokusy 2 (pro 2.–3. ročník). Všechny pokusy jsou připraveny tak, aby je žáci mohli provádět samostatně.
-
MIUč+: Interaktivní učebnice obsahuje elektronické verze pracovního sešitu Oskarova prvouka 3 a učebnice Já a můj svět 3 a bohatý interaktivní obsah včetně fotografií, videí a sad pokusů.
-
VEDENÍ K ROZVOJI DOVEDNOSTÍ: Spolu s poznáváním probírané látky vedou pravidelně zařazovaná cvičení k rozvoji orientace na mapách a plánech, práce s tabulkami, nabývání argumentačních schopností, vnímání emocí, praktickému využívání matematiky, získávání finanční gramotnosti a dalších klíčových dovedností.
-
FORMATIVNÍ HODNOCENÍ: Základy formativního hodnocení žáci budují na konci každé kapitoly vyhodnocováním, co nového dokážou. K tomu využívají tz v. vzdělávací tvrzení, která jsou formulována s pomocí jasných pojmů: dokážu vypravovat, vyjmenovat, pojmenovat nebo popsat. Žáci provádějí sebehodnocení úrovně svých dovedností a znalostí, které je prokazatelné a ověřitelné.
-
VEDENÍ K SAMOSTATNÉ TVORBĚ ZÁPISŮ: Průběžně zařazovaná cvičení na aplikaci čtení s porozuměním vedou žáky k dovednosti vyhodnotit, které nejpodstatnější informace tvořící základní učivo jsou vhodné k zápisu do sešitu. K tomu jim od 4. kapitoly dále napomáhají úkoly k dotváření zápisů, které si tvoří chlapec Hugo. Žáci se tak připravují na následující ročníky, kde jsou vyžadovány samostatné porozumění textům a tvorba zápisů.