Veřejný sektor České republiky může naplňovat moderní prvky personalistiky 21. století a očekávání veřejnosti pouze tehdy, pokud ho vykonávají a spravují vhodně motivovaní a moderními metodami řízení lidé. Lidský faktor je tak klíčovým prvkem dobré veřejné správy. Podmínky a další oblasti řízení lidských zdrojů ve veřejném sektoru pak představují zásadní portfolio, bez jehož správného nastavení se nemohou vhodně odehrávat efektivní procesy směrem k veřejnosti.
Právní monografie Řízení lidských zdrojů ve veřejném sektoru představuje vybrané oblasti personalistiky z komparativního pohledu. Těmito prvky jsou zejména: podmínky pro přijetí, benefity, vzdělávání, služební hodnocení a systém odměňování, kárná odpovědnost a délka služebního nebo pracovního poměru. Tyto personální systémy jsou analyzovány v kontextu zákona o vojácích z povolání, zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, zákona o soudech a soudcích, zákona o státní službě, zákona o zahraniční službě a zákona o úřednících územních samosprávných celků.
Dobrou správu nelze zajistit toliko právními normami, byť jsou sebelepší. Lze ji naplňovat vhodným vedením lidského faktoru, adekvátními motivačními nástroji, adaptačními procesy a systémovým plánováním každé oblasti. Leadership je tedy klíčový prvek, který v každodenním řízení lidských zdrojů ovlivňuje efektivitu osob pracujících ve veřejném sektoru a jejich loajalitu. Monografie je tudíž inspirací pro ty, kteří zamýšlejí analyzovat vztah personalistiky a práva a právní normy využívat pro to, aby se veřejná správa stala dobrou službou veřejnosti.