Publikace je praktickým průvodcem pro právníky, manažery a profesionály z oboru IT pro uzavírání smluv v oblasti software. Nabídne řadu vzorových ustanovení vhodných z pohledu objednatele i softwarových společností a představí nejčastější chyby, které se ve smlouvách v praxi běžně objevují.
Zvláštní pozornost je věnována smlouvám o vývoji software. V této kapitole jsou představeny rozdíly mezi tradičním waterfall a agilním vývojem, možnosti jak efektivně provádět akceptační testy či otázky limitace odpovědnosti. Samostatná kapitola věnovaná zajištění podpory a údržby software představí typické služby zajišťující kontinuální a hladké fungování software. Kapitola o licencích se zaměří na způsob nastavení licenčního modelu, otázky výhradních a nevýhradních licencí, možnosti úpravy software ze strany objednatele a rozbor nejčastějších free a open source licencí. Opomenuto není ani vhodné nastavení vztahů mezi zaměstnanci či kontraktory a vývojářskými společnostmi.
Publikace se dále věnuje tématům předsmluvní odpovědnosti, mlčenlivosti, smlouvě o analýze a implementaci i vhodné úpravě ukončení smluvních vztahů mezi stranami.