Děti by si měly osvojit základní konverzační dovednosti: podat informace o sobě a o jiné osobě informace získat, čísla do 12, barvy, dny v týdnu, použít přídavná jména a příslovce v přísudku, osobní zájmena, časování pravidelných sloves v čase přítomném a tvořit jednoduché věty oznamovací a tázací. Lekce jsou řazeny do tematických celků, které jsou vzájemně propojeny postavami pěti dětí. Každá lekce je ukončena reáliemi, aby děti měly možnost blíže seznámit s německy mluvícími zeměmi. Gramatika postupuje po malých krocích. A protože tyto děti potřebují grafickou oporu, je učebnice bohatě ilustrována. Slovní zásoba činí asi 200 slov. Učebnice je zaměřena na komunikativní dovednosti, což podporuje řada her a komunikativních cvičení. Ale cílem výuky je rovněž čtení a psaní. K tomuto cíli je zaměřeno množství doplňovacích cvičení, doplňování a přiřazování k obrázkům, otázky apod. Učebnice slouží tedy současně jako pracovní sešit a je doplněna podrobnou metodikou.
Na Deutsch1 navazují další dva díly: Deutsch / Němčina 2. a Deutsch 3. Po 3. dílu děti mohou v 7. třídě pokračovat 2. dílem Wer wie was nebo Heute haben wir Deutsch.
Učebnice má schvalovací doložku MŠMT ČR a odporúčanie Ministerstva školstva SR.