Když vrah komunikuje s vyšetřovateli prostřednictvím domina

archiv revue
Necelý rok po prvním dílu přineslo nakladatelství XYZ pokračování švédské detektivní série s psychiatričkou Nathalií Svenssonovou od Jonase Monstöma – po Fontáně přichází na řadu Domino.
Ke knize Fontána jsem se dostala náhodou v rámci opožděného, ale zapáleného nadšení do severské krimi. Pamatuji si, jak jsem toto dílo nadšeně zhltla a zapamatovala si jméno autora s tím, že si nemůžu nechat ujít jeho další knihy. Nakladatelství XYZ nenechalo fanoušky dlouho čekat a pokračování vydalo hned na podzim roku 2017.
Hned v úvodu knihy autor čtenářům připomene důležité postavy a stručně je seznámí s novými. To je dobrý krok, protože když se náhodou ztratíte v ději, můžete se sem snadno vrátit a přečíst si, kdo je kdo. Navíc také díky tomu si Domino můžete přečíst i samostatně – bez nutnosti znát děj knihy Fontána.

Po prologu už se kolečka příběhu roztáčí a my jsme vrženi přímo na místo činu k mrtvole psychiatra Thomase Hoffmana, u kterého je nalezena také kostička domina. Kromě toho se ztratil další lékař Erik Jensen a je potřeba rychle jednat a zabránit tak dalším katastrofám… S vyšetřováním pořádně mává také skutečnost, že jednou z podezřelých je Estelle, sestra Nathalie.

Hlavní postava Nathalie Svenssonová je k případu povolána coby psychiatrička, jejímž úkolem je jak výslech podezřelých, tak následné analyzování profilu pachatele. Jejím parťákem se stává policejní komisař Johan Axberg a tím je postaráno o ústřední vyšetřovací dvojici, mezi kterou funguje klasická chemie. Čtenáři jsou po celou dobu svědky, jak se buduje jeden prozatím jen pracovní vztah.

„První, co Nathalie uviděla, když z výtahu vystoupila, byl muž, který zachytil její pohled a trochu překvapeně a jakoby proti své vůli se na ni usmál. Měl nakrátko ostříhané rozcuchané hnědé vlasy, dvoudenní strniště a poněkud bohémský styl – volnou lněnou košili, černé džíny a ošoupané pohorky. Částečně jí připomínal Franka, tento muž byl ale vyšší a štíhlejší než on a připomínal profesionálního plavce, se kterým se Nathalie scházela po rozvodu s Håkanem. Zaujalo ji především něco v jeho zelených očích. Zašimralo ji v břiše.“ (str. 19)

Stejně jako Fontána má i Domino krátké kapitoly, které podněcují k dalšímu čtení. Střídají se zde různé děje – sledujeme vyšetřovatele, samostatné akce Nathalie, ale také život vraha. Zpočátku jsem měla problém se začíst, ale poté jsem knihu díky vzrůstajícímu napětí zdolala téměř na posezení. Autor nechává čtenáře na pochybách, servíruje mu stále nové záhady a zvláště ke konci ho nenechává vůbec vydechnout.

Domino je příjemná a čtivá detektivka s promyšleným, ne však nijak překombinovaným dějem. Fanoušky tohoto žánru a také severských detektivek by měla potěšit a také navnadit na další díl s názvem Půlnoc, který by měl vyjít letos. Já sama se na něj moc těším a jsem zvědavá, jak se bude vše vyvíjet.

Jonas Moström se narodil 6. května 1973, vystudoval lékařskou fakultu a působí ve Stockholmu jako praktický lékař. Svou prvotinu Kyvadlo smrti (2004) napsal na rodičovské dovolené, následoval krimi román Černý kruh (2006), který se stal senzací na švédském knižním trhu. V roce 2014 se pustil do detektivní série s psycholožkou Nathalií Svensenovou, do které patří knihy: Fontána (česky 2017), Domino (2015, 2017 česky) a Půlnoc.

Hodnocení: 90 %
Autor: Jana Langerová
Nenechte si uniknout zajímavé články!
Informace o nových článcích, soutěžích, knihách a akcích Vám rádi pošleme e-mailem.
Související produkty
Čeština
Fontána
Čeština

Fontána

0.0 0
299 245
Vyprodáno
Čeština

Domino

0.0 0
299 245
Vyprodáno
Čeština

Půlnoc

0.0 0
349 286
Vyprodáno
Líbí se Vám tento článek? Sdílejte jej s přáteli.

Nejnovější články

Ježek je savec, který je sice drobný, ale užitečný. Jeho přínos pro nás je nezanedbatelný. Navíc jeho roztomilý vzhled podněcuje autory dětských knih k využití ježků jakožto hlavních hrdinů.
Číst Connellyho je literární požitek!
Dagmar Pecková, hvězda operní scény, nás překvapuje svou novou knihou Ty vole se neříká, která vychází 20. listopadu v Nakladatelství Kazda. S typickou upřímností a humorem sobě vlastním odhaluje zákulisí svého života i umělecké kariéry. V tomto exkluzivním rozhovoru se dozvíme, co ji přivedlo k psaní, jak se vyrovnává s výzvami uměleckého života a proč se nebojí být kontroverzní. Od osobních ztrát po profesní úspěchy, od operních árií po divadelní prkna – Dagmar Pecková nám nabízí nečekaně otevřený pohled do svého světa.