Nová třídílná učební sada Klacc je určena především pro výuku ruštiny jako druhého cizího jazyka na středních školách. Obsah i metodické zpracování celého souboru odpovídá požadavkům Společného evropského referenčního rámce (SERR) pro jazyky.
Koncepce učebnice Klacc reaguje na aktuální potřeby a nároky studentů i učitelů středních škol, rozvoj komunikativních kompetencí je doplňován systematickým shrnováním jazykových poznatků. Učebnice prosazuje aktivní přístup k učení. Zvláštní pozornost je věnována poslechu s porozuměním a mluvenému projevu.
Autorky čerpají své náměty z dlouholetých pedagogických zkušeností a velký význam kladou na orientaci na současnou živou ruštinu a jazyk mladých lidí.
Důležité aspekty:
- dvojjazyční pokyny, CD namluvená rodilými mluvčími
- Atraktivní grafické zpracování
- Témata blízká cíloví skupině ve věku 15-19 let
- Hlavní protagonisté provázejí všemi třemi díly
- Různorodost cvičení (od práce pro jednotlivce až po týmovou spolupráci, od silně řízených až po volné vyjadřování)
- Autonomní učení (osvojování si slovní zásoby a gramatických pravidel)
- Přehlednost a srozumitelnost
Učebnice Klacc2 se skládá z integrovaného pracovního sešitu, 2 CD namluvených rodilými mluvčími a obsahuje 9 lekcí (7 lekcí + 2 lekce opakovací). Ke knize je připojen gramatický přehled a rusko-český slovníček, učebnice je také doplněna mapou Ruska. Jednotlivé díly a lekce jsou tematicky propojeny skupinou studentů, v prvním díle Veronika přijíždí se svými rodiči do Petrohradu a začíná studovat v ruské škole.
Struktura lekce:
- Vstupní strana seznamuje s cíli lekce, představuje téma lekce
- Na dalších stranách se nacházejí cvičení a aktivity různého typu
- Práce s poslechovým textem bez opory psaného textu
- Práce s poslechovým textem obsahujícím základní lexiko-gramatický materiál dané lekce
- Čtení s porozuměním - dialogy, stručné texty, rozvoj jazykových prostředků
- Důraz na rozvoj a osvojení ústního projevu
- Důraz na osvojení a upevnění grafické podoby jazyka
- V lekci se objevují pomocné rámečky se stručným představením gramatiky, slovní zásoby nebo reálií