První část knihy pomocí příběhů podává základní údaje o krizi a krizové intervenci a na kazuistikách ilustruje základní postupy řešení krizových situací. Druhá část pojednává o jednotlivých typech těchto situací a ukazuje hlavní vodítka pro řešení (na co nezapomenout, s čím a jak pracovat) i řadu kazuistik, které probíraná témata propojují. Kazuistiky pocházejí z oblasti telefonické intervence i z rozhovorů tváří v tvář.
Záměrem knihy není podat vyčerpávající informace o krizové intervenci, ale ukázat praktické příběhy krize, které mohou potkat každého z nás. Každý příběh je originální a neexistuje pro něj jediné řešení. Každý pracovník pracuje jiným způsobem a používá různé metody v různém kontextu. Proto má předkládaný text čtenáře podporovat v hledání dalších cest a vlastních způsobů při krizové práci. Publikace tak zahrnuje i pasáže, které se čtenářem interagují pomocí otázek, úkolů či nedokončených částí.
Bc. Filip Brož absolvoval výcviky v krizové intervenci a pracuje mj. jako arteterapeut a konzultant Linky důvěry. Spolupracuje s časopisem Psychologie Dnes.
PhDr. Daniela Vodáčková je psycholožka, psychoterapeutka a supervizorka, která se 25 let zabývá tématem krizové intervence. Vyučuje na katedře sociální práce FFUK. Je editorkou a spoluautorkou knihy Krizová intervence (Portál, naposledy 2012).