Začít hrát

Recenze: Karty kolibříků

Na trhu se objevila spousta překrásných setů vykládacích karet, za kterými ve většině případů stojí nakladatelství Synergie. Sama jsem sice šťastnou majitelkou hned několika párů, v poslední době jsem si ale říkala, že by se šiklo něco nového. Při té příležitosti jsem narazila na Kolibříky, kteří mě přitahovali už od samého začátku. Nádherné ilustrace a harmonicky vyhlížející set karet mne přesvědčil o tom, že právě ony jsou ty pravé.

Karty kolíbříků vznikly ve spolupráci americké autorky Ellen Valladares a britské umělkyně Yasmeen Westwood a v českém překladu vyšly v nakladatelství Synergie. Balení obsahuje 44 nádherně ilustrovaných karet a podrobného průvodce. Celý set se nese v duchu rčení: Roztáhněte křídla a rozlétněte se směrem k vědomějšímu životu plnému nektaru a radosti. Formátově patří k těm standartním, následuje tak například klasické sety od Doreen Virtue. I tak je ale velmi skladný a vejde se do každé kabelky.

Sama autorka set tvořila s myšlenkou radosti a volnosti, kterou spojuje právě s kolibříky. To vysvětluje i v samotném úvodu Průvodce – popisuje vlastnosti kolibříků a jakým způsobem se jejich "efekt" odráží i v běžném a duchovním lidském životě. Dále se věnuje tématům hravosti a jejího spojení s tématy jako je meditace či andělé, kteří mají dokonce vlastní kapitolu. Ač tento set nefunguje jako klasické "andělské karty", které můžete znát již z dřívějška, andělé s kolibříky spojení mají a objevují se dokonce i v některých kartách. V další části průvodce dostanete i tipy na to, jak se s některými spojit či jakého archanděla požádat před výkladem o pomoc.

Celý průvodce je velmi pečlivě a precizně zpracován. Je přehledný a doplněný líbivými ilustracemi. Je tak vhodný i pro úplné začátečníky, kteří s výkladem nemají absolutně žádné zkušenosti. Autorka v části Jak používat karty velmi důkladně popisuje celý proces od vybrání místa pro výklad až po jeho různé způsoby. Neopomíná ani přípravu a očištění karet a rozlišuje i to, zda je výklad pro samotného vykladatele či pro jinou osobu. Velkou výhodou je i to, že lze výklad provést i pro osobu, která není fyzicky přítomná. Co se týče způsobu výkladů, jsou zde tři základní formy – tři, čtyři či pět karet. V následující části jsou detailně popsány významy jednotlivých karet spolu s jednou pozitivní afirmací. Na závěr je zmíněno pár slov o síle meditace, pobytu v přírodě atd.

Karty kolibříků by neměly uniknout žádnému milovníkovi těchto malých roztomilých stvoření. Sama jsem ze setu naprosto unešená. Dechberoucí ilustrace Yasmeen Westwood mi dokážou zvednout náladu jen při samotném pohledu na ně, což se tak často nestává. Oceňuji i přehlednost a detailní popis samotného výkladu a také afirmace, které si člověk může po výkladu či při meditaci každý den opakovat. Tento set by neměl nikomu uniknout.

Autor: Kateřina Kopišťová
Hodnocení: 5/5