O kom řekl Leoš Mareš, že je „zjevení něčeho tak výjimečného“? MILLENNIALS KONEČNĚ SKLADEM

Recenze: Krůček po krůčku

Emma a Doug. Manželé a rodiče dospívající dívky a malého chlapečka. Když je postihne dopravní nehoda, jeden z nich umírá a druhý zůstává v nemocnici s mizernou prognózou. O děti se musí postarat Beth. Té je sice už třicet, ale v žádné práci nevydržela déle než pár týdnů, matlá se ve vztazích a absolutně netuší, co sama se sebou. Natož se dvěma utrápenými dětmi.

Angličanka Sarah Turner je máma tří kluků a zároveň spisovatelka na plný úvazek. Proslavila se blogem o rodičovství „bez příkras“, který později vyšel knižně. Na svém kontě má několik knih a nejnovější román Krůček po krůčku byl inspirovaný rozhovorem o psaní poslední vůle pro případ, že by došlo k nejhoršímu. Její knihy jsou vtipné, úsměvné a plné laskavosti a porozumění. Sarah si dokáže udělat legraci ze svých postav i sama ze sebe, jak dokazuje v medailonku ke knize. Tady o sobě například říká, že předstírá, že běhá, i když by se mnohem raději povalovala na gauči.

Román Krůček po krůčku u nás vydává nakladatelství RED a vy se můžete těšit na sladkobolnou romanci o jedné obyčejné rodině, kterou postihne tragédie v podobě dopravní nehody. Příběh začíná ve chvíli, kdy Emma a Douga postihne dopravní nehoda. Doug umírá a Emma je převezená do nemocnice. Leží v kómatu a lékaři nedávají pozůstalým téměř žádné šance. Rodiče Emmy jsou zdrcení, stejně tak jako hlavní hrdinka příběhu, třicetiletá sestra Beth. Ačkoliv jsou ochromeni šokem, rozumí se samo sebou, že se musí postarat o dvě děti, které najednou zůstaly bez rodičů.

Toho se nakonec musí zhostit Beth. Dívka (nebo mladá žena), která dosud bydlí ve svém dětském pokojíčku v domě rodičů, několik dní se rozkoukává v nové práci, a tak nějak se ve všem patlá. Dlouhá léta se kamarádí s Tedem, který je jejím opakem. Ona je zbrklá, praštěná a u ničeho nevydrží. On je rozumný, spolehlivý a učí na střední škole dějepis. Krůček po krůčku není nijak pesimistický ani pochmurný. Naši hrdinové to mají těžké, ale co jim zbývá? Nějak to musí zvládnout. Hodinu po hodině, den za dnem, krůček po krůčku. Pomaličku a hodně opatrně, aby nenapáchali ještě větší škody.

Sarah Turner příběh vypráví s obrovským porozuměním a je znát, že si dala záležet na každém slovíčku. Díky Beth je celý příběh báječně odlehčený. Slzy bude střídat smích a vy budete kroutit hlavou nad tím, jestli je tohle možné. Beth je totiž svá. Na nic si nehraje, přizná, že je hrozná, ale přesto vám přiroste k srdci. Ona má pokaždé dobré úmysly a nemůže za to, že se to kvůli okolnostem nějak zvrtne. Autorka je citlivá vypravěčka a podělí se s vámi o věci, které jsou hodně intimní. Budete jí věřit každé slovo a nejspíš vás napadne, jestli náhodou nepíše o něčem, co si sama prožila. Krůček po krůčku je jednou z těch úžasných knížek, díky kterým si uvědomíte, že život je skvělá věc a že nemá smysl se trápit kvůli malichernostem. Beth a její smečka vám totiž ukážou, že vždycky může být lépe.