VÝPRODEJ OD 79 KČ. Nakupte levně a do zásoby.

Recenze: Ženy, koně, intriky

Eliza Jane Brazierová je spisovatelka, scénáristka a novinářka. Jak sama říká, do světa koní vstoupila v pěti letech a postupně pracovala jako jezdkyně, trenérka koní a instruktorka jezdectví. V současné době žije se svým koněm a psy v Kalifornii. Ženy, koně, intriky jsou jejím literárním debutem. U nás román vydává nakladatelství Jota. Kniha snese označení detektivka stejně jako psychologický thriller. Jste-li žena – čtenářka, a máte-li v oblibě knihy o přepjatých paničkách, které předvádí svou dokonalost a soupeří mezi sebou v pofidérních disciplínách, budete nadšené. Jinde se soutěží o nejlepší domácí zákusky, tady jde o cenu koní, jezdecké umění a trofeje z prestižních dostihů.

Recenzenti knihu přirovnávají k „Sedmilhářkám“ nebo seriálu Dallas. Kdyby autorka brala téma i své postavy vážně, nevím, s jakým ohlasem by se setkala. Myslím, že byste všech ambiciózních matek, a ještě ambicióznějších dcer měli brzy plné zuby. Brazierová všechno zlehčila ironií, sebeironií, a především ostrým humorem. Tak černým, až je to někdy na hraně. Ke slovu se dostává několik výrazných postav, ale všechno se točí kolem rodiny Parkerových, a tak s klidným svědomím můžeme za hlavní hrdinku označit Heather Parkerovou. V reálu byste jí nejspíš zakroutili krkem, ale jako literární postava je báječná a dokonale funguje. Tak, že bych si ráda přečetla něco z jejího života.

Je povrchní, nesnesitelná a občas jsem si říkala, jestli to může myslet vážně. Může. Heather je díky manželovi bohatá, a protože si chce zachovat životní standart, dokáže přehlížet řadu věcí. Třeba to, že si manžel hledá čím dál mladší milenky, ačkoliv ona sama vypadá jako modelka a svou krásu zdokonaluje botoxem. Svůj majetek dává na odiv a zásadně kupuje jen to, co je nejdražší, aby ostatní viděli (a záviděli), že si to může dovolit. Představu o jejím charakteru si uděláte už na prvních stránkách, kdy oblékne dceru proti její vůli do jezdeckého úboru, bez dovolení vnikne do stájí a tam se rozplývá nad koněm, který by se její dceři hodil k vlasům. A takoví jsou tady vesměs všichni.

Všichni propadli koním a kvůli koním jsou ochotní čehokoliv. Evidentně i vraždy. Ženy, koně, intriky je originálně pojatá detektivka, kde víte, že někdo zemřel, ale neznáte jeho totožnost. A tak můžete spekulovat nejen o tom, kdo je vrahem a proč vraždil, ale i o tom, kdo je obětí. Román Ženy, koně, intriky je jízlivá satira na současnou společnost, která zapomněla, co je důležité, a honí se za úspěchem. Zároveň má lehce pohádkový nádech a některé postavy dostanou to, co si zaslouží. Ať už v pozitivním, nebo negativním smyslu. Knížku zhltnete na jeden zátah a nezáleží na tom, kolik vám je. Ženy, koně, intriky pobaví náctileté čtenářky stejně jako jejich mámy a babičky. A ruku na srdce, možná se v něčem i poznáme.