Doporučujeme čtenářům knih Kde zpívají raci a Buď jako řeka: novinka SBĚRAČI BORŮVEK

Recenze: Nastartujte svou štítnou žlázu

Pokud pociťujete nedostatek energie a jste unavení více než je zdrávo, máte problém zhubnout, pak může být zakopaný pes ve vaší štítné žláze, respektive v její funkci. Hypertyreózou či hypotyreózou trpí nejen ženy, ale i muži. Sama trpím tímto onemocněním a některé symptomy uvedené v knize řeším již řadu let.

V knize sympatické německé výživové poradkyně Hanny Hauser s názvem Nastartujte svou štítnou žlázu je srozumitelnou formou vysvětleno, jak zásadní roli štítná žláza v našem těle hraje. Samotná štítná žláza je řízena hormonem TSH, jež pomáhá vykonávat její práci. Tato endokrinní žláza ve tvaru motýla řídí náš metabolismus a stejně jako křehká motýlí křídla je citlivá i ona. Vylučuje hormony přímo do krve, která je pak rozvádí do celého těla. Je důležité podoktnout, že všechny buňky v těle potřebují tyto hormony a štítná žláza tak řídí celý náš organismus.

Je až neuvěřitelné, co vše štítná žláza v našem těle ovlivňuje: všechny ostatní endokrinní hormonální žlázy, funkci a peristaltiku střev, spalování tuků, mozkové buňky a neurony, ženské pohlavní orgány, svalovou aktivitu, funkci nadledvinek, potní a mazové žlázy a v neposlední řadě růst vlasů. Autorka vše podrobně, avšak čtivou formou rozebírá a následně podává návod, jak nejlépe funkci této hormonální žlázy nakopnout. Samozřejmostí se pro pacienty musí stát pravidelný pohyb a vyvážená strava. Dále se musíme vyhnout stresu a nadměrné zátěži.

Uvádí jasné rozdíly mezi hyperfunkcí a hypofunkcí štítné žlázy. Věnuje pozornost příznakům a nejčastějším symptomům těchto onemocnění. Štítná žláza ovlivňuje například plodnost, bolestivou menses, nepříjemné projevy menopauzy, vysoký cholesterol, vypadávání vlasů, zadržování vody v těle, které má za následek nepěknou celulitidu a nejrůznější otoky po celém těle.

Přináší popis pro-metabolické stravy, kterou bychom měli zařadit do svého jídelníčku. Jejím cílem je totiž uzdravit štítnou žlázu přírodní cestou tak, aby se zlepšily nejen krevní hodnoty, ale především aby zmizely všechny nepříjemné symptomy a my se cítili opět fit a plní elánu.

„Každý jsme jiný. Ať už proces uzdravení trvá jakkoli dlouho, stojí za to!“

– citace z knihy, str. 146 –

V publikaci naleznete domácí test vypozorovaných symptomů. Na konci každé kapitoly autorka shrnuje nejdůležitější body, které by si měl pacient uchovat v paměti. Hanna své poznatky opírá o vlastní zkušenosti i zkušenosti z konzultací s více než tisícovkou žen. Líbily se mi tzv. vzkazy od štítné žlázy, ve kterých se autorka snaží vyvrátit časté mýty, jež o této žláze kolují. Asi nejdůležitějším poznatkem je si uvědomit, že předepisované léky štítnou žlázu neléčí, pouze tělu dodávají neaktivní hormony štítné žlázy. Proto je nutné uvést štítnou žlázu do rovnováhy způsobem, který například Hanna navrhuje ve své knize.