Recenze: Tajemství zamčené knihovny

Rebecka má na první pohled vše, co by si mladá žena mohla přát. Bydlí v luxusním bytě s přítelem, který ji rozmazluje, a v práci slaví úspěchy jako ekonomka. Jednoho dne jí zavolají z nemocnice, že si její babička zlomila ruku. Rebecka se za ní vypraví. Krátká návštěva obrátí její život vzhůru nohama. A je otázka, zda k lepšímu.

Frida Skybäck (1980) je švédská spisovatelka, která píše romantické příběhy pro ženy. V roce 2018 publikovala román Knihkupectví na Riverside Drive. Knihu ocenili čtenáři i literární kritici. Během několika měsíců se stal nejdiskutovanější knihou na švédských knižních blozích a byl přeložen do několika jazyků. Díky tomuto románu si zajistila celosvětovou slávu a přízeň romanticky naladěných čtenářek. Kromě románů pro ženy a milostných romancí píše také historické romány, v nichž se objevují silné ženské hrdinky. V současné době pracuje jako spisovatelka na volné noze a zároveň je autorkou úspěšného podcastu o literatuře a tvůrčím psaní.

Nejnovější román Tajemství zamčené knihovny u nás právě vydává nakladatelství Red. V tomto nakladatelství už vyšly romány Knihkupectví na Riverside Drive a Čtenářský kroužek na konci světa. Recenzenti o Tajemství zamčené knihovny hovoří jako o milém a emocemi nabitém příběhu a shodují se na tom, že Frida Skybäck je nekorunovanou královnou románů, co pohladí po duši. Řekla bych, že se nemýlí. Příběh plyne poklidně a vy se přistihnete přitom, že se u něj přihlouple usmíváte. A to paradoxně i ve chvílích, kdy hrdinové prožívají nebezpečná dobrodružství anebo se snaží vzepřít tomu, co si přejí jejich blízcí.

Ačkoliv je hlavní hrdinkou Rebecka, stejný prostor dostala i její babička Anna. My se s ní setkáváme ve chvíli, kdy leží v nemocnici se zlomenou rukou. Rebecka za ní vyráží, protože to byla babička, kdo ji vychoval a dal jí lásku, kterou potřebovala. Když se Rebecka přehrabuje v babiččiných věcech, objeví dopisy, díky kterým postupně odhaluje babiččina tajemství. Babička jako mladá dívka prožila velkou lásku, ale štěstí jí nebylo souzeno. Zamilovala se do italského vojáka, který se rozhodl pomáhat židům. Od Anny se očekávalo, že bude poslušnou dívkou z dobré rodiny, a že se hlavně dobře vdá. Jenomže Anna má svoji hlavu.

Stejně tak jako Rebecka. Na tu v hlavním městě čeká přítel a nikdo, kdo Rebecku zná, by do ní neřekl, že se začne sbližovat s lehce protivným babiččiným sousedem. Ona a Arvid nemají nic společného, ale my, věrné čtenářky žánru, už tušíme, že se bude historie opakovat. Otázka ale je, která z žen najde štěstí. Tajemství zamčené knihovny je inteligentní a dobře vybudovaný román, který je radost číst. Rebecka i Anna vám budou sympatické a jejich duchovní matka vám dokáže vsugerovat pocit, že je důvěrně znáte. Jejich příběh se stane vaším a vy jim budete držet palce, aby jejich touhy došly naplnění. Tajemství zamčené knihovny je laskavé letní čtení pro každého, kdo si chce odpočinout a zasnít se.