Je možné, že v obrovském množství informací, které se na nás valí z médií, vám unikly některé, jež se týkají politiky a podnikání Andreje Babiše. Kniha Žlutý baron vám ve dvanácti reportážích odhalí výsledky pátrání dvou novinářů, autorů této publikace. Jaké jsou tedy skutečné úmysly podnikatele Andreje Babiše v politice?
Kniha Žlutý baron je rozdělena na více částí. V první se dozvíte, jakým způsobem Andrej Babiš řídí svoje firmy, druhá odkryje tajemství jeho obchodu s dotacemi a rovněž to, jak pro něj pracují jeho média. Třetí část je věnována Agrofertu a tomu, jak využívá kontroly nad státní správou.
Ukázka z knihy
Jak Andrej Babiš připravil řezníky o Kostelecké uzeniny
Kostelecké uzeniny mohly sloužit jako jeden z výstavních příkladů úspěchu polistopadové ekonomické transformace. Do té doby, než je koupil Andrej Babiš.
Na konci března roku 2004 se v Kostelci u Jihlavy konala velká sláva. Tamější uzenářský podnik, tou dobou největší svého druhu v České republice, otervíral nový závod.
"Provoz s denní produkcí až 250 tun masných výrobků nemá v tuzemsku konkurenci a řadí se i mezi největší v Evropě. Investice kolem 400 milionů korun má uzeninám z Kostelce otevřít cestu na evropský trh, řekla ředitelka marketingu Vladka Pivoňková," referovaly tenkrát Hospodářské noviny. Tehdejší šéf Kosteleckých uzenin Jan Boček na slavnost z rozpočtu uvolnil velkorysé tři miliony korun.
Sešly se tu hvězdy ze všech koutů české politiky. Nechyběl Miloš Zeman, toho času důchodce na Vysočině, Vojtěch Filip, Zdeněk Škromach, Miroslava Němcová a samozřejmě ani agrochemický magnát Andrej Babiš. "Seděl tam v patře nahoře a každého si postupně volal k sobě. To jsme se poprvé setkali osobně a on pronesl větu, kterou si pamatuji dodnes: Beze mě se v tomto státě v zemědělství nic neudělá. A pokračoval, že už má v rukách i Bočka a Kostelecké uzeniny," popisuje Bohumír Rada, tehdy ještě šéf podobně respektovaného zemědělského podniku Agro Jevišovice na Znojemsku.